Rzeczy, które musisz zobaczyć.

Jest ciemno. Słońce już dawno pożegnało się z moim miastem. Jest zimno. Jest lustro. Jestem ja. Widzę czarną postać. Jest podobna, ma te same rysy, jednak nadal inne… Jest zimno. Stoję przed lustrem, spoglądam na srebrną taflę. Jest ciemno. Widzę oczy, są takie jak moje. Nadal inne. Zimne, ciemne, mokre. Nie wiem, kto to jest. Wiem, że to ja.

KIM TAK NAPRAWDĘ JESTEM?

Czy tym, za którego się uważam, czy może tym, którym chcę być? Tym, którego gram? Tym, którego lubię? Tym, kogo widzę?

Dopiero niedawno zdałem sobie sprawę, że to, co tworzę ja, jest moją rzeczywistością. Dowiedziałem się, że ja jestem tym, kim chcę być. Nie jestem sobą, ale jednak tak jest. Nie jestem naturalny, ale sztuczny… też nie.

1

KIM TAK NAPRAWDĘ CHCĘ BYĆ?

Witajcie! Wszyscy moi goście, dzisiaj niech się rozsiądą. Zapominając o powyższym filozoficznym wyznaniu chciałbym was serdecznie powitać w nowym roku. Dzisiaj jak tytuł wskazuje pogadamy sobie, technicznie rzecz biorąc to ja sobie pogadam, o rzeczach, które wy wszyscy powinniście zobaczyć.

I nie. Nie będzie tutaj ani żadnego Disneylandu, Wieży Eiffla, czy innych „rzeczy”, które mówią wam żeby odwiedzić.  W tym poście pójdziemy nieco inaczej, jak to zwykle bywa, inną ścieżką. Nie zawsze tą najjaśniejszą, najlepszą czy najbardziej moralną. Chociaż dzisiaj to mimo wszystko będziemy grzeczni, prawda?

RZECZY, KTÓRE MUSICIE ZOBACZYĆ.

Żeby być szczęśliwym, spełnionym, dobrym, zgodnym ze sobą i po prostu tym, kogo będziecie kochać, a nie nienawidzić za to, jakie ma wady. Musicie zobaczyć pewne rzeczy i zdać sobie sprawę, że nie są złe.

Bo wiecie, w dzisiejszych czasach trudno o nie bycie „sobą”. Każdy wmawia wam, że jesteście wyjątkowi, że osiągniecie wiele, że macie szanse. Każdy czy to w internecie, czy w telewizji mówi wam jak zostać tym, czy tamtym. Jak to być jak Kylie Jenner, Kim Kardashian czy Andrzej Duda.

Łykamy to jak… po prostu łykamy bez zastanowienia się jak to na nas działa. Mamy wolną wolę, wolność wypowiedzi, ale kiedy się tak przyjrzymy… mamy całe, piękne, i świeże… gówno. Nie mamy nic, nie robimy nic i pozostajemy mimo wszystko w rękach tych, którzy w porę się ogarnęli i zrozumieli jak działa życie.

Jak to powiedział kiedyś mędrzec  – Jeżeli wybory i głosowania robiłyby różnicę, nie pozwolono by nam tego robić.

2

Nie jesteś wyjątkowy, nie osiągniesz wiele, nie masz szans, kiedy wierzysz w coś, co mówi ci byle kto. Tak, nie jesteś wyjątkowy. Niby, dlaczego miałbyś być? Bo co, bo masz unikalny zestaw DNA… uwaga, każdy ma unikalny zestaw DNA, suprajs! – Jestem dla ciebie byle kim, nie wierz mi!

A jednak nadal to robisz. Uważasz, że zdobędziesz świat od tak. Że wszystko ci się należy. Że pokolenie Ikea zasługuje na wszystko. Nie dziwię ci się. Dzisiaj trudno się określić. Nic już nie jest dobre albo złe, czarne albo białe. Nie wiadomo czasami, jaką drogę obrać, bo każda wydaje się taka sama, mimo że rożni się znacząco.

Zobacz w końcu siebie. Tak na prawdę. Zobacz to, kim chciałbyś być i jak ukształtowało cię społeczeństwo. Zobacz, że narobiło ci kompleksów, pokręciło proste szlaki. Porównaj siebie samego z sobą dla innych i weź tę różnicę. Przyjrzyj się jej. Ohydnej, poplamionej kłamstwami lansu. Zobacz w końcu, że nie jesteś taki fajny. – Bo niby, dlaczego miałbyś być?

Chcesz być inny, wyjątkowy, specjalny? – Zrób to! Bądź taki! Nie czekaj aż wszystko zostanie ci podane, bo nie zdążysz się obejrzeć, a jedyne, co ci podadzą to berło wyjątkowości – szczotę – i koronę lansu – wiadro z wodą.

3

JESTEŚ TYM, KIM CHCESZ BYĆ.

Jeżeli chcesz być kopią innych. Nosić zestaw „nie jestem taka jak inne”, czyli brązową parkę, dwa dobierane warkocze, septum, tlenione na biel włosy i superstary, to rob to! Go for it! Będziesz sobą, zajebiście modnym sobą.

ZOBACZ JAK WYGLĄDA ŚWIAT.

Weź lupę i dojrzyj prawdę, która ukryta jest najlepiej na świecie, pod nosem. Zobacz swoją prawdę, prawdę innych. Zobacz duży i mały obraz rzeczywistości. Nie zgadzaj się na świat, bo inni ci tak mówią, zrób to, jeżeli już go zrozumiesz i uważasz, że tak powinno być.

Bo dzisiaj nie ma wolnej wypowiedzi. Jest wypowiedź moderowana. Sprawdzana czy aby nie obraża nikogo. Bo dzisiaj to jesteś „przeciętnym obywatelem”, a ci, którzy są ważni to ci z mniejszości. Ci wyjątkowi właśnie.

Mamy rządy wyjątkowych, jeżeli chcemy rządzić, musimy być wyjątkowi.

I kiedy w końcu zechcesz rządzić. Zechcesz być w tej grupie, która pomiata innymi dla własnego luksusu to zrób to. Nie zastanawiaj się. Dzisiaj nie ma praw i wolności. Jest prawo internetowej dżungli pełnej manipulacji i „prawdy”. Jest prawo tego, kto ma więcej followersów i kto jest bardziej popularny. Prawo poddaństwa fanów.

4

Zdecyduj czy chcesz być ofiarą czy drapieżnikiem.  – Nie słuchaj mnie, jestem dla ciebie nikim.

9 thoughts on “Rzeczy, które musisz zobaczyć.”

    1. Jej dzięki, w ogóle fajnie że przeczytałaś post, na pewno wiesz o co w nim chodziło. Wiem przecież że był super, ba on był … fajny! A w bloga nie wejdę bo nie chce mi się odpisywać „super post”, a już czytać, to w ogóle. Pozdrawiam, loffki, kisski, tęsknotki! ❤ ❤ ❤

      Lubię to

  1. Oj Waszci Waszci 😀 Jest prawie 1 a ja czytam Twój post i chyba mało ogarniam już 😀 Wiersze powinieneś pisać Ci powiem, bo ładnie tak ten napisany, bardzo poetycko. Każdy z nas jest wyjątkowy i nie można wmawiać nikomu, że nie jest. Nawet w tym, że kopiuje kogoś jest kimś, bo nie chodzi tu o wygląd, czy styl bycia, a o cechy charakteru, unikalne emocje, związki lub ich brak, plany, marzenia. Każdy z nas jest we wszystkim inny i wyjątkowy 🙂

    Lubię to

    1. No własnie są dwie szkoły. A i B. A zakłada że wszyscy są wyjątkowi i w swoim uzasadnieniu ma rację bo to logiczne ale z drugiej strony jest szkoła B w której uzasadnienie nie- wyjątkowości jest także logiczne 🙂 Ja akurat obstawiam B.Pozdrawiam!

      Lubię to

  2. Wpis napisany w dość nietypowy, filozoficzny sposób, przez co musiałam czytać go dużo uważniej… I wiesz co ci powiem? Dostrzegłam, że kilka lat temu, kiedy przejmowałam się opinią innych i hejtami, chciałam dopasować się do innych, być ich kopią, być taką jak oni – po to, żeby mnie zaakceptowali. I przestałam przejmować się tym, co „moje”. A i tak nic mi to nie dało. Teraz robię to, co kocham, noszę to, co chcę, jeżdżę tam, gdzie chcę i to inni próbują się dopasować do mnie, a czasem nawet i kopiować… Tylko po co? Niekoniecznie to, co robię ja, musi być dobre dla innej osoby. Każdy z nas powinien być sobą. Można się inspirować kimś innym, ale nie kopiować.
    Pozdrawiam 🙂
    Lina Nastya
    https://lina-nastya.blogspot.com/2017/01/natalia-magdalena.html

    Polubione przez 1 osoba

  3. Świetnie napisane. Bądź sobą. Nie słuchaj, nie stój w miejscu tylko wreszcie rusz te swoje zacne 4 litery i zrób. Inni tego za Ciebie nie zrobią. Nic dodać, nic ująć. Zgadzam się z każdym Twoim słowem.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

