Dziewięć sposobów, na bycie szczęśliwym.

razem z Jowita Jońca Blog

Pragniemy być szczęśliwi. Nie chcemy mieć zmartwień i problemów. Robimy wszystko, aby takimi być, najczęściej nieskutecznie. Dlaczego? Czy istnieje jakiś sekret? (Ja tam swój mam.)

Kim jest człowiek szczęśliwy? Osobą, która znalazła sposób, aby czerpać z życia jak najwięcej. Nie przejmuje się drobnymi błędami, nie pozwala wytrącić się z rytmu. Akceptuje siebie, a porażki traktuje jako mocniejszy kop do działania. Niemożliwe? A jednak. W tym poście postaram się przedstawić Ci  dziewięć sposobów na bycie bardziej szczęśliwym.

1

  1. Akceptacja
    Zaakceptuj to, co masz. Nie musisz być idealny, inni też nie są. (Ja tam jestem, ale co do innych to się zgadzam, są nieidealni i muszą to akceptować.)
  1. Pozytywne myślenie.
    Jeśli cały czas będziesz myślał, że nic Ci się nie uda, to rzeczywiście tak będzie. Stracisz chęć robienia czegokolwiek, bo od razu będziesz nastawiony na porażkę. Pamiętaj, że negatywne myślenie, przyciąga negatywne rzeczy, sytuacje. Ale oczywiście działa to również w drugą stronę!
  1. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi.
    Duży wpływ na nasze samopoczucie mają ludzie, którymi się otaczamy. Warto przyjaźnić się z osobami, które sprawiają że na naszej twarzy pojawia się uśmiech, a nie grymas niezadowolenia. (Chyba że lubimy być smutni jak ci EMO, ja znam takich. Tak… też mi przykro.)

2

  1. Spróbuj czegoś nowego.
    Zawsze chciałeś coś zrobić, ale brakowało Ci odwagi? Zrób to teraz! Dokładnie w tym momencie. Kto wie, może będzie to twoje nowe hobby? (Jadłem kanapkę, wiem, na blogera nie przystoi jeść takich mało wyszukanych rzeczy ale czia mi się skończyły i … a tak lubię jeść. To się sprawdza.) 
  1. Stawiaj sobie kolejce cele i dąż do nich.
    Wychodzę z założenia, że człowiek stojący w miejscu, nigdy nie będzie szczęśliwy. Wyobraź sobie, że codziennie robisz to samo – wstajesz, idziesz do szkoły/pracy, wracasz i idziesz spać. Nie rozwijasz swoich zainteresowań, nie marzysz, nie masz żadnego celu. W ten sposób, nie będziesz czerpał żadnej radości z życia. (Chyba że jesteś ziemniakiem jak ja, jak nic nie robię to jestem szczęśliwy.)
  1. Przestań oskarżać innych o swoje porażki.
    To błąd, który chyba najczęściej popełniamy. Zamiast przyznać się do faktu, że to my zawiniliśmy, wolimy oskarżać o to innych. Powinniśmy brać odpowiedzialność za swoje czyny. (Że co!? Jak to? przecież… Co!)
  1. Pogódź się z tym, że nie zawsze będziesz najlepszy. (Ta, jasne.)
    Często chcemy być najlepsi we wszystkim. Chcemy zdobywać wyróżnienia, wygrywać konkursy, mieć najlepsze oceny/ubrania/gadżety. Tylko…. po co nam to wszystko? Nie udało ci się wygrać w konkursie? To nie jest powód do smutku. (Chyba że do wygrania był spory hajs, wtedy płacz.) Wręcz przeciwnie, powinieneś być z siebie dumny, że miałeś odwagę wziąć w nim udział.

3

  1. Mów ”Dzień Dobry”
    To chyba najbardziej nadużywane przeze mnie słowo. Często moi znajomi pytają się, dlaczego mówię każdemu ”Dzień Dobry”. Robię to, ponieważ uważam że odezwanie się do kogoś może poprawić mu dzień. (Szczególnie rano w metrze w drodze do szkoły kiedy każdy chce być sam, w ciszy.) Często nieświadomie mijasz osoby, które potrzebują rozmowy, albo chociaż zwykłego przywitania się. Wypowiadając te dwa słowa, możesz poprawić humor nie tylko innym, ale i sobie. (Szczególnie kiedy nawet dyrektor szkoły cię ignoruje…)
  1. Rób to, co sprawia Ci radość.
    Ostatnia i najważniejsza zasada. Lubisz słuchać muzyki? Biegać? Czytać? Nie ważne co lubisz robić, ważne abyś robił to jak najczęściej. Kiedy? W każdej wolnej chwili. Nawet teraz. Pora nigdy nie będzie idealna. (No leżę.)

4

Mam nadzieję, że mój post pomoże Ci żyć szczęśliwie. Jak już się pewnie domyśliłeś, nie jestem Waszczim. (Ha!) No więc….kim? Nazywam się Jowita i podobnie jak autor bloga, również prowadzę swój internetowy kącik. Więc jeśli post Ci się spodobał, nie zapomnij zajrzeć na mojego bloga (choćby po to, aby zobaczyć post Waszcziego) i koniecznie napisz mi w komentarzu, co ty robisz, aby być szczęśliwym!
Mój blog ::: http://jowitajonca.blogspot.com/

A tutaj Waszczi który chamsko wtrącał się w pochyłych nawiasach. Hej Jowita! Mam nadzieję że się nie obraziłaś! Tylko pytam.

3 thoughts on “Dziewięć sposobów, na bycie szczęśliwym.”

  1. Oczywiście że się nie obraziłam, a co więcej dużo się pośmiałam 🙂
    ”Jadłem kanapkę, wiem, na blogera nie przystoi jeść takich mało wyszukanych rzeczy ale czia mi się skończyły i … a tak lubię jeść. To się sprawdza.” – zdecydowanie najlepszy komentarz!
    Pozdrawiam.

    Polubione przez 2 ludzi

Skomentuj

