Cholerni ludzie na sprawdzianach.

No i zaczęło się. Czerwiec już i to, co spotkało drugoklasistów w liceum czy technikum, to istne piekło.
Bo skoro trzecie klasy skończyły rok szkolny w kwietniu- to maj i czerwiec został dla nas! Hura! Cały dla nas! Dla biednych drugoklasistów, którzy postanowili orąbać rok, bo komu potrzebna druga klasa, przecież oceny na świadectwo są z klasy trzeciej!
Tak oto zaczęło się owo piekło sprawdzianów i egzaminów, na jakby wielkim wyścigu. Tu sprawdzian tam sprawdzian, ale w innych miesiącach to nie chciało się im robić niczego.

Dobra już. Kończymy z moim narzekaniem na szkołę, bo jak mówi sorka Cusco [tak czytaj: c u s c o, nie kuzko] „ Sami chcieliście ” i trzeba sobie radzić.

Jak już przeczytaliście, jestem w czasie wielkiego sprawdzianu – z szybkości. Pisząc takowe, nie robię tego sam, są wokół mnie moi kochani koledzy i koleżanki. Jedni nauczeni inni… no mniej. Jedni tacy, inni owacy, ale wspólny mianownik dla każdego to – spoceni, znaczy…spoceni mentalnie. Po całym dniu, pełni uczucia wyprania i bezsensu i niezwykle podatni na Schopenhauera.

Untitled design (7)

 

Co do tych właśnie osób znalazłem pewne typy. Typy, które wykurzają/ podziwiam:

Są to typy ludzi na egzaminach.

  1. POWTÓRNIK CAŁODNIOWY

Ten osobnik nie daje sobie w kasze dmuchać. Kiedy już dowie się o sprawdzianie, natychmiastowo zaczyna naukę. Zaczyna ją i na tym koniec… tak, tak się dzieje, nie kończy jej aż do sprawdzianu, do ostatniej minuty.

Te osoby w pewny sposób wzbudzają u mnie podziw. No ja… tak bym nie umiał. Poniedziałek – nauka. Wtorek – nauka. Środa – nauka. Czwartek – i tak dalej. Zaczyna się sprawdzian? – Nauka. Nauczyciel rozdaje kartki, a podręcznik nadal na ławce. Gościu siedzi i uczy się do ostatniej sekundy. Nie je, nie pije, nie oddycha! – Uczy się!

  1. NONPOWTÓRNIK

I tutaj to mogę powiedzieć dużo, bo myślę, że sam zaliczam się do tej grupy. Ten osobnik nie powtórzy niczego. Ale nic! Kompletnie nic… i idzie na sprawdzian. Pisze go. Dostaje piątkę i odchodzi! Potem idzie zadowolony obok tego, który uczył się cały tydzień i dostał gorszą ocenę.

Nie no, aż taki dobry nie jestem, ale przyznam, że nigdy specjalnie nie uczyłem się na żaden sprawdzian.  Powtórzenia na bieżąco. To mój sposób. Tuż przed sprawdzianem uczę się tego, co słyszę. Koledzy powtarzają zazwyczaj na głos, a ja zapamiętuję. I tak oto idę na sprawdzian i dostaję czwórę, nie zawalając sobie życia prywatnego.

  1. ZJADACZ DŁUGOPISÓW

No dobra, ja już się nie czepiam o pożyczanie długopisów, bo sam to robię. Termin „pożyczę” ma tutaj inne znaczenie, a mianowicie „ zabiorę i nie oddam”, ale nie o to tutaj chodzi. Zjadacz długopisów to osoba, która przychodzi na sprawdzian i nie ma nic. Czy to matura, czy zwykły egzamin. Nie ma nic. Ani wiedzy ani przyborów, które by tę wiedzę przelały na papier.

„Mogę pożyczyć długopis?”

„Mogę też ołówek?”

„A może masz kalkulator?”

No cholera, skoro nic się nie nauczyłeś to, po co ci to. A jak nie o to chodzi, to przygotuj się, chociaż technicznie, kiedy merytorycznie zawaliłeś.

  1. SPRAWDZIAN-MAN

Sprawdzian-mani to ci, których i podziwiam i nienawidzę naraz, bo wzbudzają u mnie poczucie bycia kompletnym debilem. Takie osoby dostają sprawdzian do ręki i rzucają się na niego niczym pirania na mięso i krew. Dostają kartkę i automatycznie szaleją na niej długopisem, robiąc już trzecie zadanie, podczas gdy ja jestem przy wpisywaniu daty. Te cholerne piranie kończą sprawdzian zanim najdłuższy vine zdąży się zacząć! Najlepsze jest to, że są tak samolubne, jak młodsza siostra z pieniędzmi przy sobie.

Untitled design (8)Napiszą cały sprawdzian, a kiedy zapytasz o podpowiedź mówią ci bezczelne „ Nie wiem” – jak nie wiesz, skoro wszystko napisałeś, do cholery!

  1. TĘCZOWY UCZEŃ

I tutaj zaznaczę, że nie chodzi mi o gejów czy lesbijki, bo to nie ma nic do rzeczy, ale mam na myśli tych, którzy organizują swoje prace i swoją naukę kolorami. Podczas gdy moje, zresztą biedne, notatki są najzwyklejsze na świecie- ich jaśnieją kolorami „oczojebnych” markerów i podkreślaczy. W ich podręcznikach wiszą fiszki z notatkami, a ich pokoje są istną encyklopedią.  Krótko mówiąc – propsy, bo mi by się nie chciało.

Tak oto kończę dzisiejsze rozmyślania, bo rozprawka z polskiego nadal niezrobiona, bo sprawdzian w następnym tygodniu, bo wszystko!

Mam nadzieję, że post się wam podobał i że znacie kogoś z tej listy, a może sami się do niej wliczacie.

3 thoughts on “Cholerni ludzie na sprawdzianach.”

  1. Haha, jak dobrze, że mam to już za sobą i skończyłam szkołę w kwietniu 😉 Ojjjj nigdy nie zapomnę uczenia się po nocach, dzień przed ważną klasówką. Nawet do matury uczyłam się najwięcej kilka dni przed! Czego nie polecam, bo chyba nigdy się tak nie stresowałam jak wtedy… 😉 Zostało Wam kilkanaście dni do wakacji, więc życzę powodzenia!

    Polubione przez 1 osoba

  2. Osobiście chyba najbardziej wpasowuję się w Tęczowego ucznia, chociaż mój pokój, mimo że kolorowy, to nie jest ozdobiony fiszkami, a kartkami z rzeczami, które mam do zrobienia, bo przez naukę nie mam czasu na nic i o wszystkim zapominam.
    Przy okazji, mega mi się podoba sposób, w jaki piszesz C:

    Polubione przez 1 osoba

  3. W tym momencie naprawdę cieszę się, że mam to już za sobą, ale jeszcze rok temu maj i czerwiec stanowiły największy koszmar. Ze względu na stres. Sama siebie mogę określić jako typ pomiędzy 4 a 5, z tą różnicą, że po napisaniu swojego sprawdzianu w ciągu 1/3 czasu, zawsze podpowiadałam wszystkim dookoła. Albo pożyczałam moje cudowne, kolorowe i przejrzyste notatki, by inni mogli się uczyć.
    Tak więc wymienione przez Ciebie typy to prawda, sama prawda i tylko prawda w 101%

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

