BULGOT-zbrodnie blogerów

Jak odpowiedziałem tutaj, bloguję od około dwóch lat.  Początki dla żadnego blogera nie są łatwe, ani przyjemne, ale mogę stwierdzić, że po wszystkim – było warto. W ciągu dwóch lat blogowania, z czego dopiero ten rok jest „na poważnie” zdążyłem popełnić wiele błędów, ale i wielu też, uniknąłem. I o to w tym wszystkim chodzi, i chodzić będzie. Na swoich błędach nauczyłem się bardzo dużo i dzięki nim jestem teraz, jaki jestem.

Co do blogowania, nie było wyjątku. Moje początkowe błędy, wypomniane przez czytelników czy zauważone przeze mnie spowodowały, że pomyślałem w końcu na poważnie o tym, co tutaj robię. Dzięki tym błędom, z których teraz się śmieję, mogę przedstawić wam – 4 NAJWIĘKSZE ZBRODNE BLOGERÓW. –  Czyli to, co Waszczi robił zanim się zorientował, że to źle.

(nie wszystkie zbrodnie zdołałem popełnić osobiście, co by nie było, że byłem taki zły)

ZBRODNIA PIERWSZA
KOD: 001A
ŻEBRANIE OBSERWACJI I KOMENTARZY

No i zaczyna się ból w dolnych częściach ciała, bo większość blogerów właśnie to robi. To najpopularniejsza przewinka prawie 99% blogerów w Polsce i nie tylko.  Poczucie winy? Ależ skąd. To zbrodnia, którą nikt się nie przejmuje. Ten Nikt, zapewne dba tylko o puste wyświetlenia i kliknięcia w linki. Co by zarobić.

Znaczy, ja wiem jak to jest założyć bloga i czuć ten ból, że po sekundzie nie mamy miliona obserwatorów, ja wiem. Ale żebranie obserwacji to nic innego jak, no właśnie, żebranie. Według mnie, to największa obraza dla blogera. Jak i dla człowieka. Wolałbym pójść do uczciwej pracy w burdelu niż iść i żebrać na ulicy. Dlatego nie robię tego w internecie. Mój blog jest dla tych, którzy go przeczytali i polubili, bo się im spodobał. Nie inaczej. Tak samo ja, nie będę obserwował waszego bloga tylko dlatego że prosicie. Jak mi się spodoba to może, ale może.

Widząc komentarz – „ Fajny blog, wpadnij do mnie à anianabania.blospot.com – Mówię sobie- „Aha, czyli nie przeczytałaś nawet mojego wpisu, fajnie, nawet nie wejdę w link, będę taki sam, nie ja będę lepszy, bo nie zostawię śmieci na jej stronie informujące, że to „fajny blog”.

WYROK: ZAPOMNIENIE
CZAS TRWANIA: NIESKOŃCZONOŚĆ

not
ZBRODNIA DRUGA
KOD: 002A
ZŁE ZDJĘCIA/ BRZYDKIE ZDJĘCIA

Tak, to kolejna zbrodnia. Przewinienie wielu blogów, nawet czasem stricte fotograficznych. Występek ten ośmiesza blogera mieniącego się mianem „fotografa” i miłośnika fotografii. Dzieci tej miłości zazwyczaj wyglądają jak niechciane bękarty poczęte w sianie i porzucone w śmietniku.  Takie, małe, rozpikselowane jakby były „urodzone” przedwcześnie. WOŚP się tym nie zajmie! Nie ma inkubatorów. Zdjęcia niewyraźne, pełne elementów niepotrzebnych i oczywiste. Zrobione tak, że wyglądają na „pyknięte” przez przypadek, przez młodszą siostrę.

WYROK: OŚMIESZENIE
CZAS TRWANIA: DO „PROFESJONALNEGO” ZDJĘCIA

*** 

ZBRODNIA TRZECIA
KOD: 003A
NIEREGULARNE WPISY

To zmora szczególnie początkowych czasów blogowania i młodych blogów. To taki mały wirus dopadający młodych i niedoświadczonych. ( Bo ty taki stary i profesjonalny jesteś?)

Nic dziwnego, że nie macie obserwatorów i żebracie u innych, gdy na waszym blogu albo jest lawina, albo susza. Raz coś dodacie, a potem cisza na miesiąc, by nadszedł monsun kontentu. To może sprawdzi się w Azji, nie w Polsce. Nie dziwcie się, że nic się u was nie dzieje. Obserwatorzy (potencjalni) nie będą chcieli śledzić czegoś, co jest niepewne jakościowo i czasowo.

WYROK: BRAK OBSERWACJI
CZAS TRWANIA: NIEOKRESLONY

 DON'T AXE ME

ZBRODNIA CZWARTA
KOD: 004A
BEZWARTOSCIOWY KONTENT

Następną zbrodnią jest popełniana przez wielu pomylona idea udostępniania czegokolwiek, jak najczęściej. W imię bycia systematycznym i aktywnym! Bardzo pięknie moi kochani, to najlepsze, co możecie zrobić, bo przecież, kiedy co dziennie będę miał od was kompletne gówno to na pewno zostanę dłużej. Kto by nie chciał? Jakby stać na balkonie w bloku i codziennie czekać na dawkę zbawiennego płynu od gołębi. Brawo.

WYROK: ZAPOMNIENIE
CZAS TRWANIA: NIESKOŃCZONOŚĆ

spodobało się-

Reklamy

12 thoughts on “BULGOT-zbrodnie blogerów”

  1. Uważam, że ten post powinien przeczytać każdy kto chce bloga założyć. Nie bloguję długo, ale już jestem w stanie zauważyć swoje jak i cudze błędy. W tym poście zostało to ujęte w tak ciekawy sposób, że nawet łatwiej to wszystko zapamiętać.
    Mi bardziej ,,podobają” się komentarze typu „Fajny blog, będzie mi miło jak wpadniesz do mnie i zaobserwujesz xyz.blogspot.com” (a równocześnie ta osoba nas nie obserwuje). Mogłeś jeszcze dorzucić o komentarzach typu ctrl+c,ctrl+v, bo mnie aż ściska gdy takie coś widzę i dla mnie to ogromna zbrodnia 😉

    Polubione przez 2 ludzi

    1. Wiesz, sarkastyczny kontrast 🙂 a co do uczciwości to myślę że można polemizować bo uczciwość tej pracy zależy od sytuacji konkretnej osoby. ale tak z grubsza uważam że jest uczciwa. to jak sprzedawanie owoców tyle że sprzedajesz swoje ciało. 🙂 pozdrawiam

      Polubione przez 1 osoba

  2. Obs/Obs to zbrodnia blogera – największa według mnie. Staram się to tępić na grupach jak tylko można. Aczkolwiek cieszy mnie, że tacy blogerzy bardzo szybko się wypalają. Psują rynek dosyć krótko i rzadko kiedy się wybijają. Co do zdjęć to według mnie tutaj jest czasu na wdrążenie się. Nie każdy foty potrafi robić ale każdy chyba umie korzystać z banku fotografii. Co do wpisów tymczasowych, drażni mnie zarówno raz na miesiąc jak i codziennie. Na poznanie posta starczą chyba 2-3 dni 🙂 Dodałabym do tego totalnie przereklamowane gadżeciarskie szablony i brak marketingu.

    Polubione przez 2 ludzi

  3. Mnie szlak trafia jak widzę pod postem, nad którego treścią głowiłam się długo(jak to napisać by zrozumieli) i widzę komentarz: Super post. Obserwuje i liczę na to samo albo zaobserwuj a się odwdzięczę(od osób których blogi obserwuje od poczatku i piszę im to w komentarzach(licząc tylko na to, że przestaną mnie prosić o obserwacje).
    Fajna treść i pomyśl na kody. Jak prawdziwe akta zbrodni 😀

    Polubione przez 2 ludzi

  4. Trafiłam na tego bloga całkiem przypadkiem i nie żałuję, wręcz odwrotnie. Lubię takie posty, pisane w prosty i bezpośredni sposób.
    Jeśli chodzi o zbrodnie to masz rację, tak jest, było i będzie, niestety. Blogerzy zrobią wszystko żeby osiągnąć fejm, nawet będą taplać się w błocie na pokaz. Sama wiem coś o tym bo piszę od niecałego półtora miesiąca. Ciężko jest się przebić w tej dżungli blogerskiej 🙂
    Pozdrawiam!

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s