Jak (nie)żyć w nieszczęściu.

Bo to my… jesteśmy dla siebie…

Cześć wam! W niedzielnym poście!
Dzisiaj, jak widzicie, zastanowimy się- jak żyć?
Ale nie takie proste to wszystko, zastanowimy się, czego nie robić lub co robić żeby być szczęśliwym, lub wyjść z (popularnego ostatnio tematu w sieci) życiowego gówna.

Przechodziliśmy wszyscy to samo, lub trochę inaczej, mogło się też tak zdarzyć, że zupełnie odmiennie, ale… każdy miał zły dzień czy był w dołku. Każdy. I ten czas nie był jednym z naszych najlepszych. Siedząc w nim, nie zdawaliśmy sobie sprawy, jak bardzo marnujemy czas i jak łatwo jest wyjść. Kiedy z niego wyszliśmy kpiliśmy ze starego siebie, który płakał otoczony poduszkami i chusteczkami wmawiając sobie, że ma najgorzej na świecie i to jego misja. Ja przynajmniej tak miałem i po dłuższym czasie w końcu doszedłem do siebie, zatem przedstawię wam kilka porad: Jak sobie lepiej radzić, kiedy wszystko się wali.

  1. Kiedy jesteśmy źli, przytłoczeni emocjami, chcemy wszystko kontrolować. Czy nie macie tak, że kiedy wam źle wszystko chcielibyście robić po swojemu i sami, chcielibyście wszystko sprawdzać, ale dochodzi do was druzgocący fakt, że nie macie takiej władzy? Ja tak mam. Moja złość czy dół emocjonalny bierze się z niezgody na to, że nie mogę kontrolować tego, co bym chciał. Jestem dosłownie wściekły, kiedy wiem, że coś nie wychodzi, bo tego nie dopilnowałem. Ale odkryłem pewną oczywistość.

Waszczuk psycholog – nie da się wszystkiego kontrolować i nie wszystko od nas zależy.  Prosty sposób by powoli wyjść z dołka, to zdać sobie sprawę, że nie na wszystko mamy wpływ i się z tym pogodzić. Pewne rzeczy po prostu się dzieją i musimy z tym żyć.  Ktoś odszedł z naszego życia i nie wróci, pogódźmy się z tym, nie ma, po co żałować. Takie podejście wzbudza u nas poczucie ulgi, bo wiemy, że nie na wszystko wpłyniemy i nie będzie to naszą winą.

  1. Do tej kontroli zalicza się tez kontrola nad ludźmi. Przyłapałem siebie, że wykształciłem oczekiwania względem ludzi i to było moją zgubą. Dlaczego? Bo musimy zdać sobie sprawę i również pogodzić się z faktem, że ludzie NIGDY nie spełnią naszych oczekiwań. Nigdy nie będą robili tego, co od nich oczekujemy. Bo to inne istoty, które mają własne pragnienia i te pragnienia nie są równe naszym. Jedyne, co mogę zrobić, to przestawić się na to, że mam inaczej reagować. To ja mam spełniać swoje oczekiwania, a nie inni ludzie. Oczekiwania mogę mieć tylko względem siebie.

Bo umówmy się, nie damy rady kontrolować ludzi.

 Gdybyś tak mógł żyłbyś w pałacu, otoczony wszystkim, czego zapragniesz. Jest tak? No pytam się?  Ano właśnie.

  1. Następnym jest to, że kiedy nam źle, porównujemy siebie do innych. Ale nie, nie tak normalnie. Porównujemy to, co u nas najgorsze z tym, co najlepsze u innych. Bo przecież tak lubimy czuć się źle i być skrzywdzonymi. Oczekujemy wtedy, że ktoś się nami zajmie, a tak zazwyczaj nie będzie. Ale należy zdać sobie sprawę, że niczyje życie nie jest idealnie piękne i nawet, jeżeli porównujemy siebie do miss świata to ona też ma problemy. Ty nie musisz jeść waty na śniadanie, a ona tak.
  2. Błędy. Myślimy, że to przez nie mamy problemy. Tak, może tak być, ale powinniśmy wiedzieć, że te właśnie błędy czynią nas lepszymi. Błędy to błogosławieństwo natury i musimy je popełniać by czegoś się nauczyć.

page

Powiedzcie mi, czy ktoś z was nauczył sięczegoś, bez popełniania błędów. Wszystko to, co wiemy, co uważamy i jak żyjemy było okupione łzami i płaczem, bo każda zmiana na dobre poprzedza bolesny przypadek.- Teraz jesteś ostrożna z chłopakami, to dobrze, ale dlaczego? – Bo wcześniej jeden z nich cię skrzywdził. Nie ma innej drogi by się uczyć. By stawać się lepszym, musimy czuć ból.

Jesteś smutny i załamany. Siedzisz w dołku, ale wiesz co… powinieneś być tyle samo szczęśliwy, bo teraz nauczyłeś się wspaniałej rzeczy,która pomoże ci być lepszym w przyszłości. To nowy upgrade czy archievement, mimo że teraz boli, potem będzie lepiej. Jak szczepionka.

  1. Podczas naszego dołka ignorujemy najważniejszą osobę w swoim życiu. Osobę, którą kochamy, przynajmniej powinniśmy, osobę, która towarzyszyła nam przez całe życie i która rozumie nas jak nikt inny – ignorujemy siebie. Skupiamy się na innych, do nich porównujemy, pomagamy na siłę innym, mając nadzieję, że o sobie zapomnimy. To największy błąd, bo na tym świecie to właśnie moje „ja” czy twoje „ty” jest najważniejsze, bez niego nie było by nas.

Bo powiem wam tak. Już to chyba gdzieś zaznaczałem. Ludzie są piękni… są jak wisienka na już wspaniałym torcie – są dodatkiem. Tym, na kim powinieneś polegać nie są wiśnie- tylko tort. Najbardziej polegajmy na sobie, bo wtedy trudniej o problemy. Bo ty jesteś najlepszym dla siebie przyjacielem, bo kiedy zostawią cię wszyscy i zostaniesz sam w pustym pokoju to, przynajmniej ja, wolałbym być w dobrych relacjach z jedyną osobą w tym pomieszczeniu, ze mną.

0882ecdb72a3905b6d3ffad82374c413

Mówcie do siebie, kochajcie siebie, bądźcie dla siebie najlepszymi przyjaciółmi, ponieważ obiecuję wam, nie ważne, jacy sławni i szczęśliwi jesteście w którymś momencie zostaniecie sami i będziecie mieli tylko siebie do dyspozycji, ja bym siebie wykorzystał w 100 procentach.

To by było na tyle.

Do zobaczenia

Waszczi

2 thoughts on “Jak (nie)żyć w nieszczęściu.”

  1. „Człowiek który nie potrafi pokochać i zaakceptować siebie w pełni, nie potrafi pokochaći zaakceptować innych”. Im lepiej znamy siebie tym lepiej rozumiemy innych ludzi. Dla mnie dobra relacja z samą sobą jest podstawą, zapominając o sobie zatracamy najważniejszą dla siebie osobę, a bez niej i jej rozwoju gubimy gdzieś źródło naszej energii, szczęścia, radości. Inni są ważni i warto brać przykład, ale to do siebie i swoich możliwości musimy się porównywać. Każdy jest inny, posiada inne talenty, predyspozycje, a tylko my widzimy całokształt naszych zmian. Fajną rzecz zauważyłeś, pozdrawiam Mali

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

